Voordelen van MAGNESIUM

VOORDELEN VAN MAGNESIUM


Wat is magnesium?


Magnesium is een van de meest voorkomende mineralen op aarde en is aanwezig in veel voedingsmiddelen. Het is essentieel voor de menselijke gezondheid en wordt gebruikt bij meer dan 600 cellulaire reacties door uw hele lichaam. In feite heeft elke cel en elk orgaan dit mineraal nodig om goed te kunnen functioneren. Het draagt ​​bij aan de gezondheid van de botten en aan een goede hersen-, hart- en spierfunctie


Magnesiumsupplementen zijn in verband gebracht met een aantal voordelen, waaronder het bestrijden van ontstekingen, het verlichten van constipatie en het verlagen van de bloeddruk. Bovendien kan magnesium helpen bij de behandeling van slaap problemen.


Er zijn veel soorten magnesiumsupplementen beschikbaar oa.


magnesiumbisglycinaat; https://www.strongerme.be/p/nu...


magnesiumcitraat;https://www.strongerme.be/p/nu...


magnesiumoxide


magnesiumchloride.


magnesiumsulfaat


SAMENVATTING:


Magnesium is een belangrijk mineraal dat nodig is voor de algehele gezondheid. De voordelen van deze supplementen variëren van het bestrijden van ontstekingen en het verlagen van de bloeddruk tot het mogelijk verbeteren van de slaap


Magnesium u kan helpen slapen


Veel mensen hebben moeite met slapen en het kan moeilijk zijn om de cyclus van slapeloosheid te doorbreken. Je kunt proberen je slaaproutine te veranderen en je cafeïne-inname in te korten maar soms schieten deze leefstijlaanpassingen tekort. Supplementen zijn een andere populaire optie. Een supplement dat enige aandacht heeft gekregen als een potentieel slaapmiddel, is magnesium. Dit mineraal heeft verreikende effecten in het lichaam en kan sommige processen beïnvloeden die de slaap bevorderen. Magnesium kan je lichaam en hersenen helpen ontspannen. Om in slaap te vallen en in slaap te blijven, moeten je lichaam en hersenen ontspannen. Op chemisch niveau helpt magnesium dit proces door het parasympathische zenuwstelsel te activeren, het systeem dat ervoor zorgt dat je kalm en ontspannen wordt.


Ten eerste reguleert magnesium neurotransmitters, die signalen door het zenuwstelsel en de hersenen sturen. Het reguleert ook het hormoon melatonine, dat de slaap-waakcyclus in uw lichaam stuurt. Ten tweede bindt dit mineraal aan gamma-aminoboterzuur (GABA) -receptoren. GABA is de neurotransmitter die verantwoordelijk is voor het kalmeren van zenuwactiviteit. Het is dezelfde neurotransmitter die wordt gebruikt door slaapmiddelen zoals Ambien. Door het zenuwstelsel tot rust te brengen, kan magnesium helpen om je lichaam en geest voor te bereiden op de slaap. helpt de slaapkwaliteit te reguleren Magnesium kan je niet alleen helpen om in slaap te komen, maar het speelt ook een rol bij het bereiken van een diepe en rustgevende slaap.


SAMENVATTING:


Magnesium helpt bij het activeren van neurotransmitters die verantwoordelijk zijn voor het kalmeren van lichaam en geest.


Niet genoeg ervan verstoort de slaap


Als u niet genoeg magnesium in uw systeem heeft, kan dit slaapproblemen en zelfs slapeloosheid veroorzaken.




Bepaalde groepen mensen hebben een hoger risico op een magnesiumtekort, waaronder :


Mensen met spijsverteringsaandoeningen: problemen met uw spijsverteringskanaal kunnen ervoor zorgen dat uw lichaam vitamines en mineralen niet goed opneemt, wat resulteert in tekortkomingen.


Mensen met suikerziekte: Insulineresistentie en diabetes zijn gekoppeld aan overmatig magnesiumverlies.


Mensen met alcoholafhankelijkheid: een tekort aan dit mineraal komt veel voor bij mensen die zwaar drinken.


Oudere volwassenen: Veel oudere volwassenen hebben minder magnesium in hun voeding dan jongere volwassenen en kunnen het ook minder efficiënt opnemen.


SAMENVATTING:


Onvoldoende magnesiuminname is gekoppeld aan slaapproblemen. Sommige populaties lopen een bijzonder risico op een tekort.


Dit komt mede door de invloed van dit mineraal op het zenuwstelsel. Het blokkeert meer prikkelbare moleculen van binding aan neuronen, wat resulteert in een rustiger zenuwstelsel.


Magnesium werkt in op het zenuwstelsel en draagt ​​bij aan een diepe, rustgevende slaap. Verschillende onderzoeken hebben dit effect bij oudere volwassenen bevestigd.



Het kan helpen bij het verlichten van angst en depressie


Angst en depressie kunnen beide een negatieve invloed hebben op de slaap. Interessant is dat is aangetoond dat magnesium beide stemmingsstoornissen helpt verlichten. Dit is vooral het geval als er een magnesiumtekort is, aangezien angst, depressie en mentale verwarring vaak worden gezien tijdens een tekort. Maar opkomend onderzoek geeft ook aan dat dit mineraal de conventionele behandeling met antidepressiva zou kunnen verbeteren en mogelijk angst zou kunnen behandelen. Hoewel niet helemaal duidelijk is hoe dit werkt, lijkt het verband te houden met het vermogen van magnesium om de kalmerende apparaten van het zenuwstelsel te stimuleren. Als uw slapeloosheid verband houdt met een onderliggende stemmingsstoornis, dan kan magnesium misschien helpen.


SAMENVATTING:


Magnesium kan helpen bij de behandeling van angst en depressie, twee stemmingsstoornissen die slaapproblemen kunnen veroorzaken.



Hoe magnesium te nemen om te helpen bij het slapen?


Het Institute of Medicine suggereert een dagelijkse inname van 310-360 mg magnesium voor volwassen vrouwen en 400-420 mg voor volwassen mannen. Je kunt magnesium binnenkrijgen via drinkwater en het eten van voedsel zoals groene groenten, noten, granen, vlees, vis en fruit.


De bovengenoemde klinische onderzoeken gebruikten echter hoeveelheden in het bereik van 225-500 mg. De bovengrens die als veilig voor supplementen wordt beschouwd, is in feite 350 mg per dag, dus probeer deze hogere dosis niet zonder medisch toezicht. Aangezien het duidelijk is dat magnesiumtekort de slaap kan schaden, is het een goede eerste stap om ervoor te zorgen dat u voldoende hoeveelheden uit onbewerkte voedingsmiddelen binnenkrijgt.


SAMENVATTING:


Er zijn geen specifieke aanbevelingen over hoeveel magnesium je moet nemen om de slaap te verbeteren. Het kan echter helpen om voldoende hoeveelheden via een dieet te krijgen.



Wat te overwegen bij het nemen van supplementen


Als je moeite hebt met slapen, overweeg dan: levensstijlinterventies eerst, zoals minder cafeïne gebruiken, een regelmatige bedtijd instellen en schermen voor het slapengaan vermijden. Maar als je magnesium wilt proberen, zijn er een paar dingen die je moet weten.


Ten eerste is de bovengrens voor aanvullend magnesium 350 mg per dag (2Betrouwbare bron).


Houd er bovendien rekening mee dat het innemen van het in supplementvorm bijwerkingen kan veroorzaken, waaronder misselijkheid, krampen of diarree.


Ten slotte kunnen magnesiumsupplementen interfereren met bepaalde medicijnen, waaronder antibiotica, spierverslappers en bloeddrukmedicatie.


Als u een medische aandoening heeft of medicijnen gebruikt, raadpleeg dan een arts voordat u dit supplement probeert.


SAMENVATTING:


De veilige bovengrens voor magnesiumsupplementen is 350 mg per dag. Het kan bijwerkingen veroorzaken en een wisselwerking hebben met sommige medicijnen.



Het komt neer op


Magnesium kan uw slaap verbeteren. Het speelt een belangrijke rol in je zenuwstelsel en helpt mechanismen te activeren die je kalmeren en kalmeren.


Het kan ook helpen bij het verlichten van angst en depressie, die de slaap kunnen verstoren.


Momenteel is het enige onderzoek dat aantoont dat deze supplementen de slaap verbeteren, gedaan bij oudere volwassenen, dus het is niet duidelijk hoe ze andere populaties beïnvloeden.


Als je magnesium wilt proberen om te slapen, begin dan met het verhogen van je inname van volwaardige voeding.



Probeer eens onze ULTRA SLEEP COMBO 


MAGNESIUM INOSITOL + MAGNESIUM TRI KOMPLEX


https://www.strongerme.be/p/yp...